ISKOLÁNK TÖRTÉNETE
Minden sikeres ember tudja, hogy sikere és fejlődése attól függ, hogyan képes együttműködni a közösséggel
Minden sikeres ember tudja, hogy sikere és fejlődése attól függ, hogyan képes együttműködni a közösséggel
Az iskola az Izabella utcai Felső Kereskedelmi Iskolából kiszakadva megkezdi működését a Kertész utcában. A következő évtől önálló intézményként kezdett működni – két évfolyamon (4-4 osztállyal), 395 beiratkozott tanulóval.
A húszas évek elejére a kiegyensúlyozott, békés iskolai munka volt a jellemző: iskolazenekarral, gyorsíró-, sport- és önképzőkörrel.
Az intézmény felveszi II. Rákóczi Ferenc nevét, Gyalókay Artur igazgatása alatt.
Az 1929-33-as gazdasági világválság alatt a tanulói létszám visszaesett, a magas tandíj, a gazdasági kilátástalanság elriasztotta a tanulni vágyókat.
Iskolánk ekkor költözött át mai helyére, a Wesselényi utca 38-ba. Aktív és sokoldalú iskolai élet folyt: a sport már akkor is fontos szerepet játszott az iskola életében, különösen a labdarúgás. Emellett cserkészcsapat is szerveződött.
A háborús évek egyre jobban befolyásolták a tanárok és tanulók életét, az iskola mindennapjait, a tanítás azonban a körülményekhez képest viszonylag zavartalanul folyt. Olyannyira, hogy a legsúlyosabb háborús tanévben, 1943-44-ben az érettségi időszakot megzavaró légiriadók, légitámadások ellenére is sikerült érettségi bizonyítványokat osztani.
A kereskedelmi szakirányt felváltotta a közgazdasági szakképzési szakirány. 1950-től már ipari könyvvitelt tanítottak.
A hatvanas években átalakuló vállalati ügyviteli munkához alkalmazkodva kialakítják a géptermeket, és új tantárgyként bevezették az ügyviteltechnikát.
Külkereskedelmi és a Számviteli-gazdálkodási 0+4 éves képzés indul. A 0. évben a tanulók magas óraszámban tanultak idegen nyelvet (angol, német, orosz, francia, olasz), amit végig magas óraszámban tanultak diákjaink. Ennek eredményeként növekedett a nyelvvizsgák száma – az iskola alapítványa kifizette a sikeres nyelvvizsgák díját.
A Budapesti Corvinus Egyetemmel (akkor még MKKE) kezdődött ez a kapcsolat, de az ELTE, a Kodolányi János Főiskola és a Budapesti Műszaki Főiskola hallgatói is koptatták a katedrát az oktatás-nevelés gyakorlatát tanulgatva.
Az ötéves képzésen először olasz, később angol és német nyelven tanulták diákjaink a tantárgyak jelentős részét. Az érettségi vizsgával tanulóink már nem kaptak szakmai képesítést: szakmát az úgynevezett OKJ-s képzés keretében tanultak.
Elsők között vezettük be az OKJ szerinti képzést Banki ügyintéző, Vállalkozási ügyintéző, Számviteli ügyintéző, Külkereskedelmi üzletkötő szakmákban, és beindítottuk az Európai üzleti asszisztens képzést is.
Az egyetemekkel és főiskolákkal való együttműködés eredményeképpen iskolánk bekapcsolódott a felsőfokú akkreditált szakképzés beindításába.
Első partnerünk a Pénzügyi és Számviteli Főiskola volt: velük együttműködve a Banki, Pénzügyi és a Számviteli szakügyintézői képzést indítottuk el. Utána a Jogi asszisztens képzést a Pécsi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karával együttműködve kezdtük el, majd a budapesti Corvinus Egyetem által akkreditált Gazdálkodási menedzserasszisztens-képzés következett.
Ennek szellemében az épületben lezajló informatikai és infrastrukturális fejlesztések egy erőteljesen innovatív tanári szemlélettel is párosultak: iskolánkban működik Mérés és Innovációs Munkaközösség is.
Aktív részt vállaltunk a kompetenciaalapú programcsomagok tesztelésében és bevezetésében.
Szintén HEFOP-pályázat keretében bekapcsolódtunk a Térségi Integrált Szakképző Központok (TISZK) működésébe.
Iskolánk az elsők között vezette be az öt évfolyamos intenzív nyelvi előkészítős (NYEK) képzést.
Az évek során egyre több tanuló választotta hatodik érettségi tantárgyként – és ezzel párhuzamosan megérett az igény a „Katonasuli”-programba való bekapcsolódásra is.
Intézményünk integráló iskola: a segítő, támogató légkör eredményeként az évek során több, fogyatékkal élő tanuló (látássérültek, hallássérültek, beszédfogyatékosok) szerzett sikeres érettségi vizsgát.
Minden évben felvesszük a kapcsolatot a látássérült, a beszédfogyatékos és az enyhe értelmi fogyatékos kisiskolás gyermekek budapesti intézményeivel, és szervezünk számukra egész délutánt kitöltő, vendéglátással egybekötött kézműves-, zenés-táncos- és drámapedagógiai foglalkozásokat.
Az iskola képzési profilja jelenleg két ágazaton alapul: a gazdálkodás és menedzsment és a turizmus-vendéglátás ágazaton. Nappali és esti tagozaton is képzünk pénzügyi-számviteli ügyintézőket, idegenvezetőket és turisztikai szervezőket.
h | K | s | c | p | s | v |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |