2RF Témahét
gyakorlati megoldásaink a témahét megszervezésére és lebonyolítására
gyakorlati megoldásaink a témahét megszervezésére és lebonyolítására
A Rákóczi életében a témahéthez hasonló programok évek óta jelen vannak – a sportkör időszakosan megrendezésre kerülő eseményei, a karácsonyi bemutatók stb.
Az 1990-es években elköteleztük magunkat az informatikai fejlesztések mellett. Részt vettünk a korai elektronikus tananyag fejlesztésekben, melyeknek ma már legfeljebb csak nyomait találjuk, de a szemléletváltást, a másképp gondolkodást elindította.
2005-ben a HEFOP/2004/-3.1.2 TIOK „Térségi Iskola- és Óvodafejlesztő Központok megalapítása a kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése érdekében” pályázatunkkal elköteleztük magunkat a pedagógiai módszertani megújulás mellett. Kooperatív technikákat és ehhez kapcsolódó újragondolt tananyagokat próbáltunk ki. A tanári szemléletváltás elősegítését rengeteg tréning támogatta.
2011-től kezdtük bevezetni a Rákócziban a „témahetet” először 3 napos „témanapok” néven. Belső tréningeket tartottunk és tartunk azóta is az előkészítések során. Az elmúlt években valódi témahétté nőtte ki magát az esemény, valamint eljutottunk a vegyes korcsoportokkal történő együttműködésig is.
Kinek ajánljuk? Mindenkinek.
A XXI. század munkáltatói elvárásai között olyan készségek, képességek (kompetenciák) szerepelnek, mint
Ahhoz, hogy képesek legyünk tanárként is megfelelni az elvárásoknak, hogy képesek legyünk fejleszteni a kulcskompetenciákat, a tanári szerepnek is változnia kell. A témahét teret ad ennek, hiszen a projektvezetők ekkor valóban mentori / facilitátori szerepben működnek együtt a csapataikkal.
h | K | s | c | p | s | v |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |